Friday, May 22, 2009

STUDIU DE FEZABILITATE INTERNET BLOG – “Magia Cărţilor by Andela”


Dat fiind faptul că pentru acelaşi laborator de internet am fost nevoiţi să facem şi un studiu de fezabilitate, de care, in mare parte, sunt mandră, m-am decis să mi-l public şi pe blog. Sper să fie un model pentru cei care încă nu l-au făcut şi o anticipare pentru cei care vor fi fideli Magiei Cărţilor...

Blogul este o publicaţie web ce conţine articole periodice sau şi cu actualizare neîntreruptă, ce au de obicei caracter personal. Ca regulă actualizarea blogurilor constă nu în modificarea textelor de până acuma, ci în adăugiri de texte noi, asemenea unui jurnal, toate contribuţiile fiind afişate în ordine cronologică inversă. Acest gen de publicaţii web sunt în principiu accesibile publicului larg. Deşi până acum o săptămână eram extreme de reticentă în ceea ce priveşte idea de blog, din momentul în care mi-am ales tema şi m-am apucat de crearea lui, mi-am dat seama că poate fi un lucru tare drăguţ şi util totodată.
Blogul meu, al cărui nume este „MAGIA CĂRŢILOR by Andela” este un blog de nişă, specializat pe literatură, iar scopul său este acela de a informa cititorul despre diferiţi autori dnliteratura română, ulterior poate şi străină şi, de asemenea, despre operele lor.
Adresa blogului este, în mod clar: http://magiacartilor.blogspot.com şi este în concordanţă cu tema şi conţinutul acestuia. Titlul ales este subiectiv, deoarece reprezentarea socială potrivit căreia cărţile pot avea o anumită magie, o aură de mister şi un punct de atracţie ridicat este pur proprie şi personală.
În momentul în care am ales să fac un astfel de blog, am avut în vedere şi stabilirea unor obiective pe care am încercat şi voi încerca în continuare să le îndeplinesc în parametri optimi. Aceste obictive sunt dintre cele mai diferite, atfel încât din cele educative fac parte: dezvoltarea multilaterală a tinerilor elevi şi studenţi care-şi caută informaţii pe acest blog, deoarece fişierele audio, video, dar şi imaginile se îmbină într-un mod miraculos cu textul fiecărei postări. Aceştia au posibilitatea de a asculta o anumită poezie interpretată de însuşi autorul ei, pentru a avea capacitatea de a intona ei cât mai bine acele versuri. Un alt obiectiv educaţional este acela că tinerii iau seama despre strămoşii lor spirituali, cei care şi-au exprimat punctele de vedere, simţămintele şi crezurile în cuvinte îmbrăcate în figuri de stil.
Mi-am propus ca acest blog să fie şi unul informativ (să aibă obiective informative) astfel încât voi încerca să-l ţin la curent cu toate ştirile referitoare la acest domeniu pe care mi l-am ales: LITERATURA. Spre exemplu, îmi voi informa cititorii despre cărţile pe cale să apară din colecţiile „Cotidianul”, „Jurnalul Naţional” sau „Adevărul”.
Nu mi-ar plăcea ca blogul meu să fie unul plictisitor, aşa că m-am gândit şi la câteva obiective gen entertainement precum anumite întrebări săptămânal, joculeţe sau linkuri spre anumite filmuleţe haioase care să vă facă să vă destindeţi după ce aţi parcurs un blog serios „creat pentru oameni inteligenţi şi sensibili”.
Consider că este important de făcut şi un profil al consumatorului, din moment ce am introdus şi în descrierea blogului sintagma de mai sus menţionată. În primul rând, cei care ar fi interesaţi de un astfel de bogar fi cei care au nevoie de obtinerea unor anumite informaţii pentru teme şi referate şi mai ales cei pasionaţi de literatură. Acest lucru îmi permite să estimez faptul că media de vărstă a celor care-mi vizitează blogul este de 40 de ani, deoarece pot intra şi elevi de 15 ani, dar şi pensionari de 65 de ani, care trăiesc în mediul urba, poate foşti profesori care şi-ar dori să se delecteze cu textele hypermedia de aici sau care, poate, ar fi doar curioşi să vadă cum arata un blog de literatură. În plus, publicul ţintă ar putea fi reprezentat şi de bibliotecar, librari sau chiar ingineri, bancheri dornici să se relaxeze după o zi petrecută printre cifre. Persoanele care vizitează blogul meu, „Magia cărţilor by Andela”, ar putea avea drept hobbz cititul, plimbările, ieşirile, pictatul sau muzica.
Ca orice blog, este clar ca şi al meu are concurenţa sa. Unul din site-urile cu care ar putea concura, deşi nu se compara nici pe departe ca valoare şi bagaj de informaţii, încă, este www.wikipedia.org unde se găsesc tot felul de informaţii, uneori chiar cu suport audio. De asemenea, www.romanianvoice.com am observant că este un site care oferă comenatarii şi date biografice pertinente despre scriitorii români. Pe blogul meu vor apărea şi versurile unor poezii mai îndrăgite de mine, însă acestea se găsesc şi pe www.poeziile.com . Un alt site concurrent ar putea fi şi www.art-zone.ro/literatura/scriitori.html .
În concluzie, „Magia cărţilor bu Andela” este un blog specializat pe literatură care invită la lectură un public cât mai larg şi diversificat. Prin obiectivele pe care şi le propune speră să urce pe o poziţie acceptabilă pe www.zelist.ro sau alt site care contorizează blogurile.

1 comment:

  1. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    ReplyDelete